Kies uw taal:

Industrie

EHBO in de (bouw) industrie

De algemene regelgeving met betrekking tot de arbeidsvoorwaarden is duidelijk: alle werknemers moeten gezond en veilig kunnen werken. Werkgevers én werknemers zijn samen verantwoordelijk voor de invulling van deze wet in de eigen organisatie/branche of werkplaats.

Elke werkgever is wettelijk verplicht om te zorgen dat er op de bouw een EHBO-doos aanwezig is. Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf bij een controle van Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid volledig in orde is, is het erg belangrijk dat u een goed gevulde EHBO koffer hebt.

De EHBO koffers Protectaplast werden speciaal samengesteld voor mogelijke verwondingen van een bouwvakker/arbeider. Onze Eerste hulpkoffers beschikken over meer materialen dan een gewone verbanddoos, zoals bvb een reddingsdeken, mondbeademingsmasker, flamma cream, etc.

Bovendien worden onze EHBO koffers standaard geleverd met een wandhouder. Zo kan de koffer moeiteloos op een vaste plaats bevestigd worden en hoeft niemand hem te zoeken in geval van nood.

Hoeveel EHBO koffers zijn er nodig in mijn bedrijf?

Elk bedrijf wordt opgedeeld in “units”. Onder een unit wordt verstaan: “elke aparte ruimte, verdiep of afdeling”. Indien er op het bouwbedrijf bvb een magazijn, een refter en een kantoorruimte is, dan moet er op alle drie de plekken een EHBO-koffer aanwezig zijn.

EHBO regels:

  • Aanwezigheid: 1 koffer per unit
  • Bereikbaarheid: koffers moeten binnen een unit binnen de 30 seconden te bereiken zijn en op ooghoogte hangen
  • Controle: Koffers moeten (minstens) halfjaarlijks gecontroleerd en aangevuld worden

Kent u deze producten al?

Zelfhechtende lichtgewicht verbanden voor dieren

Private label

Onze kennis en kwaliteit in combinatie met uw huismerk.